Sexhandel

God morgon!
Fastnade för en artikel i Aftonbladet om sexköpslagen. Fredrick Federley (riksdagsledamot) tycker att man borde få köpa sex eftersom det är en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor.

Really?? Is it?? Alltid? Nä precis.
Baserat på en gammal skolkamrat till honom som finansierade sina studier på detta sätt och jag citerar:

"i dag är han företagsekonom och mår hur bra som helst."

Därför så tar vi bort lagen så att alla kan köpa sex eller vad? För att det fungerade för EN människa? Å hur säkert är det egentligen att han mår bra? Han kanske skäms jättemycket och har fetångest, vad vet Fredrick egentligen?
Men hörrni , detta är ju helt sjukt!
Ska man legalisera sexköp så får man ju i sådana fall modernisera upp detta lite.
Mer kontroll av det som säljer "sig själva" och typ fack och grejer.. De ska inte behöva stå vid Malmskillnadsgatan utan det ska finnas "kontor" dit kunderna kan gå. Psykologer ska vara en regel som de måste gå till och det ska inte gå att misshandla en prostituerad. Just stämpeln som prostituerad ska bort också i så fall tycker jag..
Ungefär lika lätt som att tvätta bort stämpeln som förbrytare om man har tatuering. fast svårare..
Sen tycker jag man måste dokumentera alla som köper sex- hur många skulle göra det då tror ni?
Är det ens OKEJ att köpa sex? Eller blir det ok om samhället gör det ok? Eller är det ok om den prostituerade säger att det är ok? NÄR blir det ok?

Kanske lever jag i en drömvärld, den sk perfekta världen- där sexköp inte existerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0