Helgens bravader!

Jaha..då var man tillbaka i Stockholm igen.. :)
I söndags packade vi (wallmansgänget, the one and only såklart) bilen kl 08.00 för att bege oss till Helsingborg.
I Helsingborg väntade hotellrum och massa party.
Men inte bara party utan få se en annan wallmans restaurang i full drift- bara för bransch folk!

Vi var totalt tre bilar som körde. På vägen ner ringde en annan bilförare och frågade vart vi var. Han tänkte nämligen inte låta oss komma före. Då vaknade Jannicas vinnarskalle.
Så jag gasade på lite..så när vi har dom nosandes i rumpan, va ser vi då!? Jo en jädra polisbil!! Jag tyckte det var högst opassligt av polisen att ligga på vägen och fisa i ynka 110. Nu skulle de ju komma ikapp! Så jag tyckte att de kunde ju inte stanna mig om jag smög förbi bara lite snabbare än 110...? Och sen när jag var förbi kunde jag gasa upp till 180 igen.
Men nej, de blev helt GALNA därbak och satt med kuddar för ansiktet och skrek! Så jag fick lägga mig bakom polisen och vänta tills de svängde av..Zzzzz... det tog minst en halvtimme!!
När vi hade 10 mil kvar så ringde dom igen och säger att de hade 3 mil kvar. WTF! Det är inte möjligt! De kan inte ha kört sju mil på fem minuter!! Nä nä nä.... de ljuger sa jag och ökade lite till. Vi hade ju så bra bil att det kändes inte att man körde fort.
När vi kom fram så hade de också precis kommit fram..precis, de hade ljugit! De hade inte tre mil kvar, det var sex mil kvar! Men vi förlorade iaf..grrrr.....
Så lagom sur, checkade vi in ca kl halv fyra. Hade med mig datorn och böckerna för att plugga. Men med bara 6 timmars sömn de sista veckorna per dag så kände jag att en liten power nap skulle sitta fin fint..
Halv fem var det dags att börja svida om.
Fick håret fixat av min "stylist" så jag förvandlades till punkbruden "Jane" igen. Med tatuering och allt.. hahahaha..
Tänker inte kommentera resten av kvällen, men ett tips till alla som inte har provat: drick varannan vatten så slipper man bli bakis och jättefull!

Vägen hem startade vid halv tre. Utan tävling denna gång. Till en början..sen blir det ju så jäkla tråkigt att köra så letar jag upp mina offer och börjar tävla.. hehe..
Det allra sjukaste som hände var när jag hittade farthållaren. Satte den på 129-ish och sen kom det en långtradare. Jag byter fil och det gjorde bilen framför också. Men den bilen kör inte i 129-ish. Den kör typ 120-ish.
Vilket betyder att jag måste bromsa. Då får jag helt hjärnsläpp och skriker "JAG HITTAR INTE BROMSEN"!! Ni kan ju förstå mina kolleger som håller på att dö i bilen.. Vi närmar oss bilen med ruskig fart och tillslut hittar jag den...
Så säger jag "jag la ifrån mig bromsfoten ett litet tag..."..
Det blev hysteriskt skrattanfall och jag skrattar fortfarande..

Nu är det snart dags att åka och jobba! Långt pass idag..
kram på er!


"Men ta bild fan dåå!!" ;)


Kommentarer
Postat av: isprincessan

haru färgat håret mööörk?? ser ut så på bilden..... pusss

2009-10-25 @ 21:51:33
Postat av: Öberg

Innan det kör ihop sig...

Dra i spaken!

2009-11-09 @ 10:41:12
Postat av: Jannica

hahaha,, ok!

2009-11-09 @ 11:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0