Idol

Alltså..jag tittar på Idol nu och fullständigt gapar åt vissa deltagare. Hur kan vissa ha gått vidare överhuvudtaget!!?
Dont get it...
Men jag såg två som jag känner igen slash känner! En som var på min fest en gång och en som jag jobbar med!
Båda fick jätteberöm av juryn, hehehehee.

Jag har faktiskt gjort audition en gång. Eller flera gånger, det beror på hur man ser på det.
Men min första var när jag var 15 år och skulle söka till estetiska linjen på gymnasiet. Ingen bra ide.
Man skulle göra tre prov. Det första var ett dans prov, det andra ett sång prov och det tredje ett teater prov.
Den enda erfarenheten jag hade var ett års erfarenhet av street dance. Yikes! Det var dessutom jazz och fridans eller nåt som vi skulle göra.
Det gick så där.. Hängde väl med på några steg, men teatern gick nog bäst. Sången? Hmm...näää men jag glömde ju textfanskapet! Efter det tyckte jag det var jättejobbigt att stå på scen...

Det roligaste minnet jag har från dansperioden i mitt liv var när vi ett dygn innan fick reda på att vår grupp skulle va bakrundsdansare till nån artist som jag glömt namnet på. Det skulle iaf vara på OKEJ- dagen. Vi repade himlans massa timmar det dygnet.
Det första man ser i logen är AQUA! Jag ba: men det är ju dom!!! tss
Sen så säger nån att det är 14.000 i publiken.. då blev man lite lätt svag..
Men det gick bra iaf!

Den absolut JOBBIGASTE audition jag varit på var för Fritte. Den var skitjobbig. Men så här i efterhand mycket rolig! Man ska sälja in sig själv i stort sett och visa att man var "the one". Det var ju jag inte beredd på.. Det varade ungefär tre timmar. När man sen väl hade blivit antagen så var man ju inte klar för det.. nej nej.. Då väntade 8 dagar av samma krav! Puha...men I did it...
Tycker det är bra att man ställer sådana krav när man söker jobb för det är så många som bara går på papper och inte hur man faktiskt är som person.
Nu ska jag läsa läxor!!
Tjo tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0