String

Dessa har kliat och härjat heeeela dagen! Jag blir tokig! Min lärare har försökt pränta in i skallen att dessa är behövliga och deras syfte. Men ärligt..jag fattar inte helt..måste upp tidigt för att testa! ;)

Nej, det är inte string "string" som ni tror... det är en grej i programmering som ska vara en "klass" men beteer sig som en ..va var det nu då.. gah!!
Vi fick fyra övningar idag och ca 2 timmar på oss att klara det. Han bredvid mig var klar på 10 minuter.
En annan på en halv timme. En annan på en timme. När klockan var 15:15 (45 min kvar) så var jag fortfarande på den första uppgiften.
För att ni ska förstå detta bättre så ska jag förklara lite hur jag är.

1. Jag ska vinna i allt.
2. Ser ingen som helst njutning i att komma tvåa.
3. Ser alla andra placeringar som en förlust.

Så.. ni kan ju förstå nu att gråten var nära, håret nästan utslitet.. Vi fick en länk där alla svar fanns i, fast inte som facit utan mer som..hur ska jag förklara..där det står beskrivet hur man gör, men inte hur man skriver! Iaf..
Så då (15:15) frågar läraren hur många som inte var klara och jag räcker såklart upp handen.
Men ingen annan. Åh great. Nä men jag ger upp, går hem och slutar skolan.
Tänkte jag. Men envis som en jädra råtta så tog jag en klunk vatten och sa till läraren att jag kört fast.
Det tog emot kan jag säga...

Men han hjälpte mig och vet ni.. jag var på svaren såå många gånger men skrivit fel ordning, eller utan punkt osv och det stööör mig så det är inte klokt!
Så imorgon, ska jag upp tidigt, plugga. Lördag, tidigt och plugga. Jag ska lära mig det där om det så är det sista jag gör!
Å på måndag ska jag briljera!!! Japp thats my f**** plan!
Grrr...cp dag.
God natt!!!

Kommentarer
Postat av: isprincessan

lööövly.... ingen alkohol för dig i helgen dåraaa... du kommer klara det... själv, själv hade jag gett upp... gillar inte teoretiska saker, gillar allt man gör i praktiken... Puss!!

2009-09-24 @ 22:13:54
Postat av: snakescrawlatnight

Tack söta du...

2009-09-24 @ 22:18:48
Postat av: Lena

Klart du klarar det....Kram

2009-09-25 @ 22:33:57
Postat av: Helena

Du vet väl att det inte är nån tävling?! Att plugga är ju för ens egen skull, men det är klart att man vill ha bra resultat. Jag vill gärna ha VG i alla kurser nu...men det viktigaste är att man känner att man lär sig nånting! (Sa en föreläsare från högskolan Grythyttan till oss!)



Så ge allt du har & var skitbra!!! Men skit i vad de andra får ;P



Kramar

2009-09-26 @ 11:12:08
Postat av: snakescrawlatnight

Mmmm jag vet...

Att få VG kan jag glömma- finns ingen chans att jag klarar det. Då ska vi klara fyra labbar på sju veckor, plus massa svåra extrauppgifter.. Nej, jag är jättenöjd om jag ens klarar labbarna på de 17 veckor som är tillsatta.. my god.. =)

Tack för ditt stöd!! kram

2009-09-26 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0